Srimad-Bhãgavatam 5-5-18

gurur na sa syãt sva jano na sa syãt
pitã na sa syãj janani na sã syãt
daivam na tat syãn na patig ca sa syãn

na mocayed yah samupeta mrtyuim


"Mesmo o mestre espiritual, o parente, o pai, o esposo ou o semideus que não puderem salvar-nos dos repetidos nascimentos e mortes deverão ser abandonados de imediato."

Pesquisar este blog

Carregando...
Just try to learn the truth by approaching a spiritual master. Inquire from him submissively and render service unto him. The self-realized souls can impart knowledge unto you because they have seen the truth. - Lord Krishna in Bhagavad-gita 4.34

PETIÇÃO JUDICIAL

PETIÇÃO JUDICIAL
STOP ADULTERAÇÃO
Considerando que nós sentimos que a maioria dos discípulos de início de Srila Prabhupada, e seguidores, nos arredores de mais de 90% - 99% consideram que as alterações aos seus livros pela BBT foi uma acção não autorizada que mudou a filosofia apresentada por Sua Divina Graça , podemos apresentar esta petição aos tribunais de que tais mudanças são uma violação da lei de direitos autorais e também não aceito pela congregação de devotos da ISKCON , mas esta adulteração foi autorizada pelo GBC.

quarta-feira, 14 de abril de 2010

resposta ao Livro GBC: The Final Conversation - por Bhagavat Maharaj‏


Hare Krsna! Jay Sri Guru e Gouranga!

Segue abaixo uma tradução por google tradutor(poder conter erros de concordância), e logo abaixo está a original a resposta de Bhagvat Maharaj a almas alegações indevidas e sem provas por parte do GBC-Iskcon, leiam e tirem suas conclusões a cerca da verdade.

ENVIO A TODOS COM O ÚNICO OBJETIVO DE INFORMAR.

Bhagavat Maharaja: Minha resposta ao Livro GBC: The Final Conversation

Parte um
Quando me pediram para olhar para o relatório que o GBC foi recentemente publicada sobre a conversa que teve lugar entre Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja compreendi imediatamente que eles estavam indo para tentar apresentar isso de uma maneira que minimize Srila Narayan importância Maharajas na cerimónia de Samadhi e de sua relação íntima com Srila Prabhupada. Portanto não fiquei surpreso com o que vi, mas profundamente decepcionado. No entanto ao se examinar o documento com um falante nativo bengali e compará-lo com o arquivo de som desde que eu fiquei chocado que eles seriam tão ousados para fazer tantas mudanças, omissões, adições e até mesmo a conversa e ainda fornecer-nos com o original fita agora altamente digitalmente restaurados. Não tenho a certeza que eles estavam pensando quando eles estavam fazendo isso, mas era óbvio que eles sentiram que poderiam ir embora com ele.

No início dos anos 90, os seguidores de Srila Narayana Maharaja fez uma tradução e transcrição da conversa que foi publicado no livro chamado "O relacionamento duradouro". O título do artigo em si é a "Ordem Final Prabhupada: Na ISKCON e Narayan Srila Maharaja." Baseado no arquivo digitalmente restaurada que eu ouvia com o tradutor bengali também há inúmeros erros nesta apresentação. Entretanto, o trabalho de tradução por discípulos de Srila Narayana Maharaja foi feito no início dos anos 90 fora de uma fita cassete mais barato e não uma fita restaurada digitalmente, com todo o ruído de fundo removido. Falei com a pessoa que ouviu a fita e fez a tradução para esse livro. Ele explicou como tinha de escutá-lo várias vezes para fazer apenas as palavras básicas na conversa e ainda não tinha certeza sobre algumas coisas, mas fiz o melhor que podia sob as circunstâncias. Assim, considerando os obstáculos que teve de enfrentar, é compreensível que haja erros na apresentação.

Não tenho a certeza que a desculpa é para ISKCONS recente apresentação, no entanto, comentando sobre sua apresentação em primeiro lugar gostaria de abordar a questão da relação íntima entre a Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja que se refere esta e outras conversas que eu e os outros devotos testemunhado. Se você vai para o fólio Base Veda e olhar para a conversa onde Tamal Krishna e outros estão discutindo Srila Narayana Maharaja vem em 8 de outubro de 1977 você vai ver que logo após a conversa onde Srila Prabhupada diz: "Narayan Maharaja vem, então tudo é tudo direita "segue a seguinte conversa depois de uma pausa:

Prabhupada: Quando você voltar?
Bhagavat: Eu só vim agora, meia hora antes, da América.
Upendra: E é magro real, Srila Prabhupada. Ele é magro.
Prabhupada: Por quê?
Bhagavat: Porque eu estou seguindo Caturmasya. Tenho reduzido para 160 libras. Antes eu era 260. Agora estou 160.
Prabhupada: Very nice.
Bhagavat: I Shall canto?
Prabhupada: Sim. (Kirtana começa)

Então aqui está a prova que eu estava em Vrindavana neste momento, e testemunhou Srila Narayan relacionamento íntimo com Maharajas Srila Prabhupada.

Não só eu estava presente para várias reuniões entre a Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja, mas outros também estavam presentes. Aqui está uma cópia de um post feito no livro de rosto por um dos meus irmãos Deus:
"GBC diz que NM última conversa com SP é 8 de outubro de 1977. Eu estava presente ou 10 de novembro 11the quando Srila Prabhupada Swami encontrou NM e Bon. Primeiro em Inglês ouvi SP NM pedir para vigiar os seus discípulos. Em seguida, houve uma conversa Bengali Hindi duração de pelo menos 20 minutos. Não sei se ele foi gravado. Muitas fitas de 1977 desapareceram Sankarshan Prabhu foi duplicando-los em Houston nomeá-los por conteúdo. Ele agora diz que nunca existiu "

Isso nos leva a outra pergunta. Onde estão as fitas? No fólio há conversas gravadas não cotadas de 18 agosto - 1 outubro. Por que isso? Onde estão as conversas? Srila Prabhupada ficou em silêncio durante 6 semanas? Aqui temos um devoto que foi testemunha de uma conversa de apenas 1 a 3 dias antes Srila Prabhupada deixou quando este devoto Srila Prabhupada ouviu dizer em Inglês de Srila Narayana Maharaja por favor, cuide dos meus discípulos. Onde está a fita? Porque é que o GBC ISKCON dizendo que não há conversa como quando temos testemunhas que houve? Este devoto mesmo é um testemunho do fato de que Sankarshan Prabhu estava fazendo cópias dessas fitas. Agora Sankarshan Prabhu está negando isso. PORQUÊ? São as fitas nos arquivos? Vamos ver o que Ekanath Prabhu tem a dizer sobre isso.

Peguei o seguinte excerto de uma carta enviada ao Sol Sampradaya em 5 de fevereiro de 2010 intitulado "Definindo o Record Straight on Audio Srila Prabhupada", escrito por Ekanath Prabhu o diretor dos Arquivos BBT. A seguir, exceto escrito por Ekanath Prabhu revela o quanto de áudio de Srila Prabhupada não foi publicado:

PS. gráfico de progresso contínuo a partir de 02-05-2010:
Audio pronto para transcrever - 47
Bengali revisão em andamento - 4
transferências cassete digital a ser identificada - 249
Inglês revisão concluída - Fase 1-110
Inglês revisão em andamento - Fase 1-62
Inglês revisão em andamento - Fase 2-16
Inglês transcrever em andamento - 66
Hindi transcrever em andamento - 15
Bengali pronto para transcrever - 15
® Veda Pronto para Folio - Base - 10
Hindi pronto para transcrever - 54
Sânscrito pronto para revisão - 50
Carretéis para serem digitalizados e serem identificados - 161
Sânscrito revisão em curso - 26
Transcrições pronto para revisão Inglês - Estágio 1-44

estimativa conservadora de novos arquivos de áudio próxima - 500

Que é de 500 arquivos de áudio publicados pelos arquivos. Existe algo nessas imagens que o GBC é ofuscar de nós? Ekanath diz que não há, mas temos testemunhas de conversas e não há fitas, PORQUÊ? Eu olhei no fólio para ver se eu poderia encontrar alguma coisa no dia 10 ou 11 de novembro de 1977, relativa a uma conversa entre Srila Prabhupada e / Srila Narayana Maharaja Bon Maharaja. Em 13 de novembro há uma conversa que parece pegar no meio entre Srila Prabhupada e Bon Maharaja. É esta a conversa, o devoto está falando? Se assim for este é o dia antes de Srila Prabhupada deixou. Eu estava lá no último dia e Srila Prabhupada não comunicar com ninguém, exceto Srila Narayana Maharaja nos últimos 5 horas de manifestar a sua presença neste planeta, que vou explicar em um minuto. No entanto, temos aqui um testemunho de uma conversa entre parcialmente em Inglês Srila Narayana Maharaja e Srila Prabhupada, onde o devoto Srila Prabhupada ouviu dizer no idioma Inglês "por favor, cuide dos meus discípulos" e temos uma indicação do fólio que isso pode ter ocorrido no dia 13 de Novembro que a outra pessoa o devoto viu na sala era Bon Maharaja ea conversa folio é colocar Bon Maharaja no quarto com Srila Prabhupada em 13 de novembro. Então, quando Srila Narayana Maharaja diz que às vezes "Eu falei com Swamiji no último dia" é ele referindo-se a esta conversa no dia 13 um dia antes de Srila Prabhupada deixou? Se Então, onde está a fita de áudio? Porque é que temos um áudio da conversa entre Bon Maharaja e Srila Prabhupada no meio, sem a fita do começo da conversa? O que está sendo escondida pelo GBC? Onde estão os arquivos AUDIO?

Eu me lembro quando Srila Narayana Maharaja veio no dia 8 de falar com Srila Prabhupada. Várias vezes, depois que Srila Narayana Maharaja veio ver Srila Prabhupada. Eu estava na sala em algumas dessas ocasiões. A intimidade entre Srila Narayana Maharaja e Srila Prabhupada era muito, muito profunda. Ficou claro que eles tinham uma intimidade espiritual entre eles. Senti-me profundamente o privilégio de testemunhar o intercâmbio espiritual entre essas duas belas Mahabhagavats grande.

Quando a primeira vez que vi Srila Narayana Maharaja entrando no complexo do templo Krishna Balarama Mandir Fiquei muito impressionado com sua atitude. Seus profundos olhos azuis claros e olhou radiante e sua pele estava brilhando de uma maneira só me lembro da pele Srila Prabhupada brilhante. Sua graciosa carruagem quando andou fez com que pareça que ele estava flutuando. Ele imediatamente me impressionou como uma personalidade extraordinária. Foi um dia ou dois mais tarde, quando ele retornou para se encontrar com Srila Prabhupada que foram formalmente apresentados.

Na primeira ocasião em que foi formalmente introduzida Srila Narayana Maharaja que apreciava que eu estava seguindo os princípios da Caturmasya. Ele então me pegou pelo braço e me acompanhou em toda a sala ao lado da cama onde Srila Prabhupada estava deitado. Em seguida, descreveu-me o significado da posição e postura das mãos de Srila Prabhupada, pés e tronco. No final da descrição disse que essa postura foi a dança pose e isso significava que Srila Prabhupada estava dançando com Radha e Krishna como falamos. Srila Prabhupada estava em um transe espiritual profundo como o sono de Samadhi e não estava disponível para ter uma interação com o mundo externo. No entanto, quando Srila Prabhupada saiu de seu transe espiritual, como o estado de algumas horas mais tarde, ele disse que tinha falado com Krishna. Ouvindo isso dos lábios de lótus de Srila Prabhupada e lembrando que Srila Narayana Maharaja tinha dito mais cedo naquele dia, eu estava convencido, então e ali que Srila Narayana Maharaja também era um devoto puro, como Srila Prabhupada e que Srila Narayana Maharaja também podia ver e falar com o Sri Lanka Radha e Krishna como Srila Prabhupada.

No último dia, quando Srila Prabhupada partiu deste mundo que eu vi Srila Narayana Maharaja entrar na sala. Novamente Srila Prabhupada não estava se comunicando com ninguém, mas foi neste momento em estado de transe e êxtase foi apresentando vários sintomas como tremores extático, rolar, rugir, arrotos, atordoamento, empalidecendo, e chorando copiosamente. Ninguém foi capaz de comunicar-se com Srila Prabhupada e Srila Prabhupada não foi falar com ninguém. Ele não estava consciente do mundo exterior, embora estivéssemos chorando, cantando, e massageando seu corpo. Quando Srila Narayana Maharaja entrou na sala, ele veio imediatamente à cabeça da cama onde eu estava de joelhos e massageando a cabeça Srila Prabhupada, ele se ajoelhou ao lado da cama, inclinou-se e colocando sua boca junto ao ouvido Srila Prabhupada, ele cantava um mantra para acalmar o seu humor. Neste ponto, Srila Prabhupada saiu do transe e êxtase ficou imóvel. Ele então levantou a mão no ar a apontar seus dedos para Srila Narayana Maharaja em um gesto de dar bênçãos. Um gesto que eu tinha visto antes e foi definitivamente dirigida a Srila Narayana Maharaja.

Neste produziu recentemente o papel GBC tenta fazer parecer que Srila Narayana Maharaja tem deturpado a si mesmo quando ele diz que estava lá no último dia. No entanto, temos duas testemunhas que viram ele no passado e no próximo até o último dia. No penúltimo dia Srila Prabhupada teve uma conversa com Srila Narayana Maharaja que parece ou foi gravada ea fita está ausente ou não foi gravado e está apenas na memória da testemunha. No último dia Srila Narayana Maharaja comunicado com Srila Prabhupada em um caminho espiritual muito poderosa que qualquer outro discípulo de Srila Prabhupada poderia. Além disso, há relatos de testemunhas oculares, onde parece que houve momentos em que Srila Narayana Maharaja foi visitar a Srila Prabhupada e ele não estava se comunicando com ninguém. Além disso, há um vídeo no You Tube no qual Bhakti Caru Maharaja está falando na Gaudiya Matha Devananda na frente de Srila Narayana Maharaja, Tamal Krishna Maharaja e Giriraja Maharaja e muitos devotos da ISKCON. Ele diz as seguintes palavras cito: "Apesar de juniores para Srila Prabhupada (pausa na fala) Srila Prabhupada costumava tratá-lo como seu amigo íntimo, é claro, naqueles dias nenhum de nós estava em Consciência de Krishna. Mas mais tarde, quando Srila Prabhupada em Vrindavana foi em 1977, se preparando para deixar este planeta e voltar para passatempos eternos de Krishna. Srila Prabhupada exibido o íntimo relacionamento que teve com Sua Divina Graça Srila Narayana Maharaja. Narayan Maharaja costumava vir e ver Srila Prabhupada frequentemente e eles usaram para discutir sobre várias coisas muito intimamente ". O link para o vídeo do You Tube é o seguinte:

http://www.youtube.com/watch?v=zbG9Hx0D7mM:

Aqui temos um GBC / GURU da ISKCON, que está ocupando ambas as posições, que está em contradição no presente documento emitido pelo organismo GBC suas declarações anteriores da frequência e da intimidade do relacionamento entre Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja. Estes relatos de testemunhas indicam claramente que Srila Narayana Maharaja não está exagerando como o GBC, mas alega que, em vez do GBC é minimizar a freqüência ea intimidade da relação de Srila Prabhupada teve com Srila Narayana Maharaja e minimizando a posição de Srila Narayana Maharaja em relação a ISKCON.
No entanto a intimidade da relação entre a Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja não começa em 1977, em Vraja durante passatempos de Srila Prabhupada desaparecimento como Bhakti Caru Maharaja pontos fora, mas começa 30 anos antes, quando eles se conheceram. Aqui está um trecho de uma carta escrita por Srila Prabhupada Srila Narayana Maharaja em 28 setembro 1966:

"Nosso relacionamento é, sem dúvida baseada no amor espontâneo. É por isso que não há nenhuma chance de nos esquecer uns dos outros ...... Desde a primeira vez que eu vi você, eu ter sido o seu constante bem wisher.At primeira vista me Srila Prabhupada também me viu com love.It como foi no meu primeiro darshan com Srila Prabhupada que eu aprendi a amar. " (Com excepção da carta escrita por Srila Prabhupada Srila Narayana Maharaja 28 de setembro de 1966)

Esta carta deixa claro nas palavras do próprio Srila Prabhupada Srila Prabhupada que tinha sentimentos muito íntimo de Srila Narayana Maharaja partir do momento em que se conheceram. Alguns devotos podem dizer que Srila Prabhupada expressou sentimentos semelhantes aos discípulos diferentes. No entanto a medida em que Srila Prabhupada está comparando a intimidade de seus sentimentos por Srila Narayana marajá com os sentimentos de seu mestre espiritual para ele tem, ao melhor de meu conhecimento, nunca foi expressa a qualquer um dos seus discípulos completamente a maneira que ele é expressá-la aqui para Srila Narayana Maharaja. ISKCONS tentativa de diminuir a intimidade da relação entre a Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja base gerrymandering esta conversa um e justapondo-lo contra as declarações selecionadas e vários tipos de Srila Narayana Maharaja na minha opinião é uma exposição vergonhoso que ofende tanto o Acharya.

A alegação do GBC é que eles estão fazendo isso para proteger o movimento de Srila Prabhupada. No entanto, o fato real é que ele foi Srila Narayana Maharaja que realmente salvou o movimento de Srila Prabhupada de ser dada a Madan Mohan De, que é filho de Srila Prabhupada em seu ashram anterior, pelos tribunais.
Neste processo judicial interposto após ISKCON Srila Prabhupada partiu, Madan Mohan De propôs que Srila Prabhupada não era um brâmane e, portanto, não poderia tomar sannyas. De acordo com a apresentação ao tribunal, isso significava que Srila Prabhupada era de fato um homem de negócios e que a ISKCON foi a sua empresa de negócio e que legalmente pertencia aos parentes de sangue, ou seja, ele, o filho hereditária Madan Mohan De. Srila Narayana Maharaja foi ao tribunal em Bombaim, pelo menos 6 vezes a expensas próprias para servir como testemunha, em nome da ISKCON no presente caso. Ele citou dados shastric extensa provar que uma pessoa era um brâmane de qualificação não por nascimento. Que qualquer Vaishnava era igual e superior a um brâmane e, portanto, foi qualificada para aceitar o fim Tridandi sannyas. Ele citou dados abrangentes sobre a história ea autoridade da ordem sannyas Tridandi e sua validade de acordo com o shastra. Ele explicou ainda que foi da ordem de Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura, o Acharya autorizada na Brahma Madhva Gaudiya Sampradaya e da linha de Sri Caitanya Mahaprabhu, que qualquer pessoa que é um Vaishnava por qualificação, não importa qual a sua linhagem de nascimento é de fato um brâmane qualificado e que a pessoa pode e deve tomar sannyas no momento oportuno. Ele explicou que o seu Guru, Srila Bhakti Prajnana Kesava Goswami, que era irmão de Srila Prabhupada Deus era um sannyasi autorizada na linha de Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura, e foi qualificado para adjudicar o diksha sannyas e mantras. Desta forma, Srila Narayana Maharaja deu provas de que desempenhou um papel crucial no processo de salvar ISKCON. A prova de que na verdade ninguém nesse momento em ISKCON foi qualificada para dar. Então, qual é a recompensa Srila Narayana Maharaja para ajudar os discípulos de Srila Prabhupada para proteger ISKCON do processo judicial de seu filho? Qual é a sua recompensa? Ele está proibido de ISKCON.

Se olharmos para o caráter de Srila Narayana Maharaja que vemos em primeiro lugar, que chegou aos pés de lótus de seu Guru como um homem jovem, deixando para trás uma esposa e filho, abandonando as ordens do seu pai e sua mãe. Este pode não ser grande coisa na América, mas em Portugal esta é uma violação grave dos costumes históricos e vedic social e moral. Ele levou para a prática de Bhakti em 1946 e nunca deixou a prática do serviço devocional nem ele ignorar seus princípios, a qualquer momento em sua carreira devocional. Ele tomou sannyas em 1952 antes que a maioria de nós tinha nascido ainda, e ele nunca se desviou de seu ashram Sannyas votos em 58 anos. Ele sempre cantou um mínimo de 100.000 nomes de santos a cada dia desde o início de sua prática de Bhakti, que é cerca de 65 anos. Ele demonstrou sua posição elevada, permanecendo consciente e cantar Hare Krishna e sob anestesia durante cirurgia cardíaca. Só alguém que está completamente na plataforma transcendental e cuja alma está completamente livre do ônus do ego falso e, portanto, todo o corpo sutil poderia realizar tal façanha, pois sua alma diretamente habita o corpo e não é afetada pela anestesia. Este é o sintoma de um Purusha Maha. Certa manhã, durante este Kartik passado, enquanto estávamos ouvindo Srila Narayana Maharaja dar sua dissertação de manhã, o padre de Seva Kunja entrou em nosso templo. Ele estava carregando com ele a prasadam Maha e grinaldas das noites anteriores actividades Rasa Lila em Seva Kunja. O sacerdote disse que foi ordenada por Srimati Radhika em um sonho de trazer o Maha Prasada para seu querido sakhi que é conhecido no mundo como Narayan Maharaja. Srila Narayana Maharaja é o Mahabhagavat que é muito amado de Srimati Radharani e Srila Prabhupada.

Em contraste com essa imagem de ideal e transcendental comportamento devocional e da intimidade espiritual com o Senhor Supremo, temos uma infinidade de pessoas na ISKCON chamando a si mesmos gurus e líderes espirituais que nem sequer são capazes de seguir os princípios mais básicos ajustados de Bhakti como seguir os 4 princípios regulativos e cantar 16 voltas a cada dia. Fora da chamada original Gurus onze anos, oito deles reconhecidamente caído dos princípios de Bhakti. Há muitos outros que foram feitos depois que os gurus também caíram. Alguns devotos foram iniciados e reiniciada até cinco vezes. O GBC como um corpo escrito e reescrito um papel posição contraditória filosófica e teológica após o outro, a fim de proteger a sua concepção institucional apenas para mudá-los mais tarde. O GBC admitiu ter cometido graves contra aparadhas Srila Sridhara Maharaja e, em seguida, se desculpou mais tarde, depois de perceber o seu erro. O GBC admitiu ter cometido aparadhas graves contra o seu próprio irmão exaltado Deus Gaur Srila Govinda Maharaja e, em seguida, pediu desculpas ao perceber seu erro mais tarde. Eles tentaram ofuscar que eles queriam a proibição apenas Srila Narayana Maharaja da ISKCON em 1995, fazendo uma proibição de todas as de Deus Srila Prabhupada Brothers de visitar os templos. Então eles quebraram a sua própria política e convidou os Bhakti Pramode Puri Maharaja e Bhakti vaibhava Puri Maharaja a ISKCON Vrindavana demonstrando que era realmente uma política exclusiva contra Srila Narayana Maharaja. Devotos na instituição da ISKCON até seus níveis mais elevados repetidamente cometido abusos físicos e sexuais contra crianças e mulheres e, em seguida, o GBC sistematicamente cobriu-se de anos.

Este corpo GBC mesmo está dizendo agora que Srila Narayana Maharaja não era com Srila Prabhupada no último dia, não se encontrar com ele várias vezes e ter conversas íntimas com ele, e não receberam instruções para orientar e ajudar seus discípulos. Tenho-vos mostrado neste artigo que temos testemunhas que estavam presentes quando Srila Narayana Maharaja estava com Srila Prabhupada no penúltimo e último dia. Temos testemunhas, incluindo um membro permanente de seu corpo GBC presentes, que viram Srila Narayana Maharaja visitar inúmeras vezes Srila Prabhupada, além da conversa 8 de outubro, e as discussões espiritual íntima com ele. Temos testemunhas que ouviram Srila Prabhupada Srila Narayana Maharaja pedir para orientar e proteger os seus discípulos e da sua missão e temos demonstrado neste artigo como ele tem desempenhado essa tarefa, guardando toda a sociedade. No entanto, essas pessoas muito empenhada para que muitos crimes de Acharys no passado e, em seguida, pediu desculpas por seu erro está novamente cometendo o mesmo erro e agora está tentando nos dizer que o Mahabhagavat, uma pessoa de grande integridade e caráter irrepreensível, que tem vivido um verdadeiro e excepcional vida devocional é deturpar os fatos sobre sua relação Srila Prabhupada.

Eu já mostrei neste a primeira parte da minha refutação como o GBC não se contradizem sobre os pontos que eles têm tentado estabelecer em seu estudo a conversa final. Agora, na segunda parte da minha refutação vou apresentar um novo comentário sobre a conversa com base na tradução exata do áudio digitalizado da conversa 8 de outubro e demonstrar mais uma vez, como eles têm traduzido erroneamente as palavras e os significados das palavras de Srila Prabhupada, a fim de minimizar a intimidade de seu relacionamento com Srila Narayana Maharaja e as instruções de Srila Prabhupada a ele para cuidar de sua sociedade e seus discípulos.

Seu Servo
Tio Bhagavat

Escrita original em Inglês-
Bhagavat Maharaja: My Response to the GBC Paper: The Final Conversation

Part one
When I was asked to look at the report that the GBC has recently published concerning the conversation that took place between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja I immediately understood that they were going to try and present this in a way which would minimize Srila Narayan Maharajas importance in the Samadhi ceremony and his intimate relationship with Srila Prabhupada. Therefore I was not surprised at what I saw but deeply disappointed. However upon examining the document with a Native Bengali speaker and comparing it to the sound file they provided I was shocked that they would be so bold as to make so many changes, omissions, and even additions to the conversation and still provide us with the original tape now highly digitally restored. I am not sure what they were thinking when they were doing this but it was obvious that they felt confident that they could get away with it.

In the early 90’s the followers of Srila Narayan Maharaja made a translation and transcription of this conversation which was published in the book called “Their Lasting Relationship”. The title of the article itself is “Prabhupada’s Final Order: On ISKCON and Srila Narayan Maharaja.” Based on the digitally restored file that I listened to with the Bengali translator there are also numerous errors in this presentation as well. However the translation work by Srila Narayan Maharaja’s disciples was done in the early 90’s off of a cheap cassette tape and not a digitally restored tape with all the background noise removed. I spoke to the person who listened to the cassette tape and did the translation for that book. He explained how he had to listen to it numerous times just to make out the basic words in the conversation and still he was not absolutely sure about some things but did the best he could under the circumstances. So considering the obstacles he had to face it is understandable that there would be errors in the presentation.

I am not sure what the excuse is for ISKCONS recent presentation, however, in commenting on their presentation I would first like to address the issue of the intimate relationship between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja as it concerns this and other conversations which I and other devotees witnessed. If you go to the Veda Base folio and look at the conversation where Tamal Krishna and others are discussing Srila Narayan Maharaja coming on October 8th 1977 you will see that right after the conversation where Srila Prabhupada says: ”Narayan Maharaja comes; then everything is all right” the following conversation ensues after a break:

Prabhupäda: When you have come back?
Bhagavat: I just came just now, a half hour before, from America.
Upendra: And he's real skinny, Srila Prabhupada. He's skinny.
Prabhupäda: Why?
Bhagavat: Because I am following cäturmäsya. I have reduced to 160 pounds. Before I was 260. Now I am 160.
Prabhupäda: Very nice.
Bhagavat: Shall I chant?
Prabhupäda: Yes. (kirtana begins)

So here is the evidence that I was in Vrndavan at this time and witnessed Srila Narayan Maharajas intimate relationship with Srila Prabhupada.

Not only was I present for several meetings between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja but others were present also. Here is a copy of a post made on face book by one of my god brothers:
“GBC says that NM last Conversation with SP is Oct 8 1977. I was present Nov 10 or 11the when Srila Prabhupada met NM and Swami Bon. First in English I heard SP ask NM to watch over his disciples. Then there was a Bengali Hindi conversation lasting at least 20 minutes. Don’t know if it was taped. Many tapes of 1977 have disappeared Sankarshan Prabhu was duplicating them in Houston naming them by content. He now says they never existed”

This leads us to another question. Where are the tapes? In the folio there are no taped conversations listed from August 18th to October 1st. Why Is that? Where are the conversations? Srila Prabhupada was Silent for 6 weeks? Here we have a devotee who was a witness to a conversation only 1 to 3 days before Srila Prabhupada left where this devotee heard Srila Prabhupada say in English to Srila Narayan Maharaja please take care of my disciples. Where is that tape? Why is the ISKCON GBC saying there is no such conversation when we have witnesses that there was? This same devotee is a witness to the fact that Sankarshan Prabhu was making copies of those tapes. Now Sankarshan Prabhu is denying this. WHY? Are the tapes in the archives? Let’s see what Ekanath Prabhu has to say about that.

I took the following excerpt from a letter posted to the Sampradaya Sun on February 5th 2010 titled “Setting the Record Straight on Srila Prabhupada’s Audio” written by Ekanath Prabhu the director of the BBT Archives. The following except written by Ekanath Prabhu reveals just how much audio of Srila Prabhupada has not been published:

PS. Ongoing progress chart as of 02-05-2010:
Audio ready for transcribing - 47
Bengali proofreading in progress - 4
Digital cassette transfers to be indentified - 249
English proofreading completed--Stage 1 - 110
English proofreading in progress--Stage 1 - 62
English proofreading in progress--Stage 2 - 16
English transcribing in progress - 66
Hindi transcribing in progress - 15
Bengali ready for transcribing - 15
Ready for Folio-- Veda Base ® - 10
Hindi ready for transcribing - 54
Sanskrit ready for proofreading - 50
Reels to be digitized and to be indentified - 161
Sanskrit proofreading in progress - 26
Transcripts ready for English proofreading--Stage 1 - 44

Conservative estimate of new audio files forthcoming – 500

That is 500 audio files unpublished by the archives. Is there something in those files that the GBC is obfuscating from us? Ekanath says there is not but we have witnesses to conversations and there are no tapes, WHY? I looked in the folio to see if I could find anything on the 10th or 11th of November 1977 concerning a conversation between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja/Bon Maharaja. On November 13th there is a conversation that seems to pick up in the middle between Srila Prabhupada and Bon Maharaja. Is this the conversation the devotee is talking about? If so this is the day before Srila Prabhupada left. I was there on the last day and Srila Prabhupada did not communicate with anyone except Srila Narayan Maharaja in the last 5 hours of his manifest presence on this planet, which I will explain in a minute. However here we have a witness to a conversation partially in English between Srila Narayan Maharaja and Srila Prabhupada where the devotee heard Srila Prabhupada say in the English Language “please take care of my disciples” and we have an indication from the folio that this may have taken place on the 13th November as the other person the devotee saw in the room was Bon Maharaja and the folio conversation is placing Bon Maharaja in the room with Srila Prabhupada on November 13th. So when Srila Narayan Maharaja says sometimes “I spoke to Swamiji on the last day” is he referring to this conversation on the 13th the day before Srila Prabhupada left? If so WHERE IS THE AUDIO TAPE? Why is it we have an audio of the conversation between Bon Maharaja and Srila Prabhupada in the middle without the tape of the beginning of the conversation? What is being hidden by the GBC? WHERE ARE THE AUDIO FILES?

I remember when Srila Narayan Maharaja came on the 8th to talk to Srila Prabhupada. Several times after that Srila Narayan Maharaja came to see Srila Prabhupada. I was in the room on some of those occasions. The intimacy between Srila Narayan Maharaja and Srila Prabhupada was very, very, deep. It was clear that they had a spiritual intimacy between them. I felt deeply privileged to witness the beautiful spiritual exchanges between these two great Mahabhagavats.

When first I saw Srila Narayan Maharaja walking into temple compound at Krishna Balarama Mandir I was very impressed by his demeanor. His deep blue eyes looked clear and radiant and his skin was glowing in a way I only remember Srila Prabhupada’s skin glowing. His graceful carriage when he walked made it appear like he was floating. He immediately impressed me as an extraordinary personality. It was a day or two later when he returned to meet with Srila Prabhupada that we were formally introduced.

On the first occasion that I was formally introduced to Srila Narayan Maharaja he appreciated that I was following the principles of cäturmäsya. He then took me by the arm and escorted me across the room to the side of the bed where Srila Prabhupada was lying down. He then described to me the meaning of the position and posture of Srila Prabhupada’s hands, feet, and torso. At the end of the description he said that this posture was the dancing pose and it meant that Srila Prabhupada was dancing with Radha and Krishna as we spoke. Srila Prabhupada was in a deep spiritual trance like sleep of Samadhi and was not available for having an interaction with the external world. However when Srila Prabhupada came out of his spiritual trance like state a few hours later he said that he had been talking with Krishna. Hearing that from Srila Prabhupada’s lotus lips and remembering what Srila Narayan Maharaja had said earlier that day, I was convinced then and there that Srila Narayan Maharaja was also a pure devotee like Srila Prabhupada and that Srila Narayan Maharaja could also see and speak to Sri Sri Radha and Krishna just like Srila Prabhupada.

On the last day when Srila Prabhupada departed from this world I saw Srila Narayan Maharaja enter the room. Again Srila Prabhupada was not communicating with anyone but was this time in a state of trance ecstasy and was exhibiting various ecstatic symptoms like trembling, rolling, roaring, belching, being stunned, turning pale, and profusely crying. No one was able to communicate with Srila Prabhupada and Srila Prabhupada was not talking to anyone. He was not conscious of the external world even though we were crying, chanting, and massaging his body. When Srila Narayan Maharaja entered the room he immediately came to the head of the bed where I was kneeling and massaging Srila Prabhupada’s head he kneeled at the side of the bed, leaned forward and placing his mouth next to Srila Prabhupada’s ear he chanted a mantra to calm his mood. At this point Srila Prabhupada came out of his trance ecstasy and became motionless. He then raised his hand up in the air pointing his fingers toward Srila Narayan Maharaja in a gesture of giving blessings. A gesture I had seen before and it was definitely directed at Srila Narayan Maharaja.

In this recently produced paper the GBC tries to make it look like Srila Narayan Maharaja has misrepresented himself when he says that he was there on the last day. However we have two witnesses that saw him on the last and next to last day. On the next to last day Srila Prabhupada had a conversation with Srila Narayan Maharaja which it appears was either taped and the tape is missing or was not taped and is only in the memory of the witness. On the last day Srila Narayan Maharaja communicated with Srila Prabhupada in a very powerful spiritual way which no other disciple of Srila Prabhupada could. Furthermore there are eyewitness accounts where it appears that there were times when Srila Narayan Maharaja went to visit Srila Prabhupada and he was not communicating with anyone else. Furthermore there is a video on You Tube in which Bhakti Caru Maharaja is speaking at the Devananda Gaudiya Matha in front of Srila Narayan Maharaja, Tamal Krishna Maharaja and Giriraja Maharaja and many ISKCON devotees. He says the following words I quote: “Although junior to Srila Prabhupada (pause in speech) Srila Prabhupada used to treat him like his intimate friend, of course in those days none of us were in Krishna Consciousness. But later on when Srila Prabhupada was in Vrndavan in 1977 preparing to leave this planet and go back to Krishna’s eternal pastimes. Srila Prabhupada displayed what an intimate relationship he had with His Divine Grace Srila Narayan Maharaja. Narayan Maharaja used to come and see Srila Prabhupada quite often and they used to discuss about various things very intimately.” The link to that you tube video is:



Here we have a GBC/GURU from ISKCON, who is presently holding both those positions, who is contradicting in the present paper issued by the GBC body his previous statements of the frequency and intimacy of the relationship between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja. These eyewitness accounts clearly indicate that Srila Narayan Maharaja is not exaggerating as the GBC contends but that rather the GBC is minimizing the frequency and intimacy of the relationship Srila Prabhupada had with Srila Narayan Maharaja and minimizing the position of Srila Narayan Maharaja in relation to ISKCON.
However the intimacy of the relationship between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja does not start in 1977 in Vraja during Srila Prabhupada’s disappearance pastimes as Bhakti Caru Maharaja points out, but starts 30 years earlier when they first met. Here is an excerpt from a letter written by Srila Prabhupada to Srila Narayan Maharaja on September 28th 1966:

"Our relationship is certainly based on spontaneous love. That is why there is no chance of us forgetting one another......From the first time I saw you I have been your constant well wisher.At the first sight of me Srila Prabhupada also saw me with such love.It was in my very first darshan with Srila Prabhupada that I learned how to love." (Except of letter written by Srila Prabhupada to Srila Narayan Maharaja September 28th 1966)

This letter makes it clear in Srila Prabhupada’s own words that Srila Prabhupada had very intimate feelings for Srila Narayan Maharaja from the moment they met. Some devotees may say that Srila Prabhupada has expressed similar sentiments to various disciples. However the extent to which Srila Prabhupada is comparing the intimacy of his feelings for Srila Narayan Maharaja with his own spiritual master’s feelings for him has, to the best of my knowledge, never been expressed to any of his disciples quite the way he is expressing it here to Srila Narayan Maharaja. ISKCONS attempt to diminish the intimacy of the relationship between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja based on gerrymandering this one conversation and juxtaposing it against selected and various statements of Srila Narayan Maharaja is in my opinion a shameful exhibition that offends both Acharya’s.

The claim of the GBC is that they are doing this to protect Srila Prabhupada’s movement. However, the real fact is that it was Srila Narayan Maharaja who really saved Srila Prabhupada’s movement from being given to Madan Mohan De, who is Srila Prabhupada’s son from his previous ashram, by the courts.
In this court case brought against ISKCON after Srila Prabhupada departed, Madan Mohan De proposed that Srila Prabhupada was not a Brahmin and therefore could not take sannyas. According to the presentation to the court this meant that Srila Prabhupada was in fact a business man and that ISKCON was his business enterprise and that it legally belonged to the blood relations, meaning him, the hereditary son Madan Mohan De. Srila Narayan Maharaja went to court in Bombay at least 6 times at his own expense to serve as a witness on behalf of ISKCON in this case. He quoted extensive shastric evidence proving that a person was a Brahmin by qualification not by birth. That any Vaishnava was equal to and greater than a Brahmin and therefore was qualified to accept the Tridandi sannyas order. He quoted extensive evidence about the history and authority of the Tridandi sannyas order and its validity according to shastra. He further explained that it was the order of Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura, the authorized Acharya in the Brahma Madhva Gaudiya Sampradaya and the line of Sri Caitanya Mahaprabhu, that any person who is a Vaishnava by qualification, no matter what their birth lineage is in fact a qualified Brahmin and that person could and should take sannyas at the appropriate time. He explained that his Guru, Srila Bhakti Prajnana Keshava Goswami who was Srila Prabhupada’s God brother was an authorized sannyasi in the line from Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura and was qualified to award the sannyas diksha and mantras. In this way Srila Narayan Maharaja gave evidence that played a crucial role in the case to save ISKCON. Evidence that in fact no one at that time in ISKCON was qualified to give. So what is Srila Narayan Maharaja's reward for helping Srila Prabhupada’s disciples to protect ISKCON from the court case of his son? What is his reward? He is banned from ISKCON.

If we look at the character of Srila Narayan Maharaja we see first of all that he came to the lotus feet of his Guru as a young man, leaving behind a wife and child and forsaking the orders of his father and mother. This may be no big deal in America but in India this is a serious breach of historical and vedic social and moral customs. He took to the practice of Bhakti in 1946 and never left the practice of devotional service nor did he disregard its principles at any time in his devotional career. He took Sannyas in 1952 before most of us were even born and he never deviated from his Sannyas ashram vows in 58 years. He has always chanted a minimum of 100,000 holy names every day since the very beginning of his practice of Bhakti which is nearly 65 years. He has demonstrated his elevated position by remaining conscious and chanting Hare Krishna while under anesthesia during heart surgery. Only someone who is completely on the transcendental platform and whose soul is completely free from the encumbrance of the false ego and hence the entire subtle body could perform such a feat because his soul directly inhabits the body and is not affected by anesthesia. This is the symptom of a Maha Purusha. One morning during this past Kartik while we were listening to Srila Narayan Maharaja give his morning dissertation the priest from Seva Kunja came into our temple. He was carrying with him the Maha Prasadam and garlands from the previous nights Rasa Lila activities in Seva Kunja. The priest said that he was ordered by Srimati Radhika in a dream to bring the Maha Prasada to her dear sakhi who is known in this world as Narayan Maharaja. Srila Narayan Maharaja is the Mahabhagavat who is dearly beloved of Srimati Radharani and Srila Prabhupada.

In contrast to this picture of ideal and transcendental devotional behavior and spiritual intimacy with the Supreme Lord we have a plethora of persons in ISKCON calling themselves Gurus and Spiritual leaders who are not even able to follow the most basic adjusted principles of Bhakti like following the 4 regulative principles and chanting 16 rounds every day. Out of the so called original eleven Gurus, eight of them have admittedly fallen from the principles of Bhakti. There are numerous others who were made gurus later who have also fallen. Some devotees have been initiated and reinitiated as many as five times. The GBC as a body has written and rewritten one contradictory philosophical and theological position paper after another in order to protect its institutional conceptions only to change them later on. The GBC has admitted to committing serious aparadhas against Srila Sridhara Maharaja and then apologized later on after realizing their mistake. The GBC has admitted to committing serious aparadhas against their own exalted God brother Srila Gaur Govinda Maharaja and then apologized when realizing their mistake later on. They tried to obfuscate that they wanted to ban only Srila Narayan Maharaja from ISKCON in 1995 by making a ban on all of Srila Prabhupada’s God Brothers from visiting the temples. Then they broke their own policy and invited both Bhakti Pramode Puri Maharaja and Bhakti Vaibhava Puri Maharaja to ISKCON Vrndavan demonstrating that it was really an exclusive policy against Srila Narayan Maharaja. Devotees in the institution of ISKCON up to its highest levels repeatedly committed physical and sexual abuses against children and women and then the GBC systematically covered it up for years.

This same GBC body is now saying that Srila Narayan Maharaja was not with Srila Prabhupada on the last day, did not meet with him numerous times and have intimate conversations with him, and did not receive instructions to guide and help his disciples. I have shown you in this article that we have witnesses that were present when Srila Narayan Maharaja was with Srila Prabhupada on the next to last and last day. We have witnesses, including a standing member of their present GBC body, who have seen Srila Narayan Maharaja visit Srila Prabhupada numerous times, besides the October 8th conversation, and have intimate spiritual discussions with him. We have witnesses who have heard Srila Prabhupada ask Srila Narayan Maharaja to guide and protect his disciples and his mission and we have demonstrated in this article how he has performed this task by saving the entire society. Yet these very persons committed so many offences to Acharys in the past and then apologized for their mistake are again making the same mistake and now trying to tell us that the Mahabhagavat, a person of great integrity and unblemished character who has lived a true and exceptional devotional life is misrepresenting the facts about his relationship Srila Prabhupada.

I have now shown you in this the first part of my refutation how the GBC have contradicted themselves on the points that they have tried to establish in their paper the Final Conversation. Now in the second part of my refutation I will present a new commentary on the conversation based on the accurate translation of the digitized audio of the October 8th conversation and demonstrate yet again how they have mistranslated the words and meanings of Srila Prabhupada’s words in order to minimize the intimacy of his relationship with Srila Narayan Maharaja and Srila Prabhupada’s instructions to him to take care of his society and his disciples.

Your Servant
Uncle Bhagavat

"SOMEONE HAS POISONED ME" Prabhupada.

seus dados